Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
11.08.2007 08:16 - Ред и хаос в тъмното
Автор: lemonpie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4346 Коментари: 28 Гласове:
0

Последна промяна: 11.08.2007 11:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Много съм разхвърляна. До степен на хаос. Който е идвал у дома, знае, че нещата стоят на странни места. Е, ютията не е в хладилника, но се приближавам. Принципно редът ме ужасява. Когато вляза в подредена стая, се чувствам като в аптека. Стерилно и лишено от емоция. Ако нещо издава човека, то това е неговия хаос. Подреждането ми напомня за създаване на изкуствена фасада, зад която създателят на реда иска да се скрие.

По подобен начин процедирам и в офиса. Бюрото ми винаги е толкова разхвърляно, че в началото шефът ме гледаше с притеснение, граничещо с неприкрит ужас, че ще загубя скъпоценните документи. Контрастът между моето и неговото бюро е пълен, най-малкото защото са едно до друго. Неговото е с винаги стройно подредени купчинки от неща, с които трябва да се занимава. И по моето има купчинки, обаче небрежно приплъзващи се една към друга, понякога смесващи се, понякога дори падат, повлияни от неизбежната гравитация. Но хаосът винаги побеждава. За година успях да му гепна почти половината от бюрото и набутах подредеността му в останалия ъгъл. Едно на нула за мен. Не, за хаоса.

Когато ми е подредено, се ориентирам трудно. Може да изглежда алогично, обаче при идеално подредени неща, за да намеря нещо, трябва да ги разхвърлям. Обикновено отнема малко време. При хаотично нахвърляните вещи е далеч по-лесно. Отнема ми секунди да се ориентирам и намеря нужното.

Майка ми е човек на реда. И сигурно страда жестоко, че не е успяла да възпита това качество у мен. За сметка на това компенсира като всеки път, когато дойде у дома, въвежда пълен ред. От този, аптечният. Гардеробът става неузнаваем. След нейната намеса поне седмица изпадам в депресия, че нямам никакви дрехи, най-малкото защото не мога да ги намеря. Иначе гардеробът продължава да е в същия труден за затваряне вид. Но пък идея си нямам какво и къде има в него.

Шокът ми в кухнята е още по-пълен. Ето, сега от седмица си пия кафето без захар, защото не мога да я намеря. Ще кажете, че е по-лесно да си купя захар. Вярно, но пък трябва да се сетя по пътя за вкъщи, което обикновено е последната ми мисъл вечер. Захар ми трябва сутрин.

Благодарение на скапания ред си седях и на тъмно снощи. Изгоря ми крушката. Знам, че имам резервни. Обаче проблемът бе къде са. Потърсих на обичайните места, на които аз бих сложила, но нямаше. Явно някой им бе турил крачета и те странно се бяха преместили в нова обител. Открих ги чак тази сутрин и то случайно. Просто погледът ми попадна на тях и се сетих за старата приказка на баба ми, че когато дириш нещо, то обикновено е от "кьоравата страна".

Извод от хаотичните мисли за хаоса и стройно подредените изречения за реда? Хм...

1. Собственият хаос винаги е за предпочитане пред чуждия ред.
2. За да направиш нещо от един ред, трябва да се потрудиш доста за промяната му.
3. За сметка на това, от един хаос можеш да направиш всичко, може и нищо да не правиш.
4. А може просто да обявиш, че този хаос си е твоят ред.
5. А не е ли тъпо сега да си подреждам хаотичните мисли?


Тагове:   хаос,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. iveta73 - Привет, лимонче!
11.08.2007 08:49
Мисля, че всеки човек сам си подрежда начина си на живот както му е удобен.Ти така си избрала, но рано или късно мисля, че нещата ще се наредят в друга насока.Имам предвид семейство.В брака няма хаос,всичко трябва да е подредено иначе всеки трябва да си тръгне по собствения пък.Усмивки и успешен ден:)
цитирай
2. marianami - Хубаво е.
11.08.2007 08:52
Аз явно съм от "аптекарите". Не знам защо, но обратно на теб, когато е разхвърляно, се депресирам и докато не подредя що годе, не мога да продължа деня :P
Иначе хаосът, артистичният безпорядък си имат своето очарование. Но аз предпочитам да му се наслаждавам не у нас:)
цитирай
3. sowhat - абсолютно подкрепят твоята теория
11.08.2007 08:59
ай на бас че моето бюро е по разхвърляно :))
цитирай
4. lemonpie - Sowhat,
11.08.2007 09:18
хаосът е неизмерим, следователно несъпоставим.

И това не бе хаотична мисъл, а проблясък на свръхнова :-Р
цитирай
5. tessy - има и един друг афоризъм, който твърди, че
11.08.2007 09:23
"Разхвърляните хора имат и хаотично съзнание". Не знам дали е вярно, лично аз съм съвсем слабо хаотична, защото създавам хаос, само когато бързам, когато имам време веднага привеждам всичко в ред.
И както казваше един мой познат: "В моя хаос има ред".
Поздрави...
цитирай
6. faflichka - добро утро
11.08.2007 09:24
аз си мислех,че само аз съм човек на хаоса,и в къщи и в офиса,ама и живота ми си е същата работа,а за хаоса в главата си...няма да говоря
весел ден на всички
цитирай
7. rogen - За хаоса
11.08.2007 09:30
Как намираш време въпреки това всеки ден да постваш ?- по веднъж!
цитирай
8. milenkata - chaos in the house :)
11.08.2007 09:54
Докато го четох си мислих за мене и майка ми - същата работа; и тя има свойството да понамества това-онова и след нейното подреждане изпадам в потрес. Много ми хареса как си завзела от пространството на шефа..:):) А мислите ти.. то това си е много чаровен творчески хаос :) Поздравиии
цитирай
9. lemonpie - Под/ред...
11.08.2007 10:23
@ iveta73
Хаосът в отношенията няма нищо общо с материалния хаос.

@ marianami
Артистичният безпорядък е любимото ми оправдание.

@ tessy
В моят хаос има ред, определено неразбираем за другите.

@ faflichka
Хаосът е чаровен. Непредвидим. Шарен. Забавен... Какво се оплакваш?

@ rogen
Здравей. Мяу. И добре дошъл.

@ ambassador
Първо, за теб съм Lemonpie. Второ, ужасно е невъзпитано да коментираш културата и нивото на човек, който не познаваш. Показва неопитност, липса на такт, агресия. Ти какъв излизаш в случая?

@ milenkata
Хаос vs Ред или просто сблъсък на поколенията.

Поздрави,
цитирай
10. radalia - Хмммм,
11.08.2007 10:30
А пък при мен и майка ми е точно обратното. На моменти ми идва да вия! А като прибавя, че и синът ми е по-близко до нея, отколкото до мен...
цитирай
11. lemonpie - @ ambassador
11.08.2007 10:41
Извиненията ти се приемат. Името ми тук е Lemonpie. Разликата е в пространството. Не съм си отговорила на нищо, защото ако си имал въпрос, не си го задал правилно. Или аз не съм го разбрала. "Дрън дрън" не ми прилича на спокойна позиция. Anyway. Целта не е нито аз да те убедя, че хаоса е по-добрия вариант, нито ти ще ме убедиш, че реда е правилната версия. Всеки начин е верен щом работи.

Четките са друго. Нося си ги в чантата.

Поздрави,
цитирай
12. melsun - Всеки си има свой порядък в хаоса или ...
11.08.2007 11:05
Всеки си има свой порядък в хаоса или своя хаос в порядъка!Важното е да намираш това,което търсиш и да ти е комфортно.Аз съм от онези,които обичат да им е подредено.Подреждам,след това постепенно заформям хаос,след което пак подреждам и така...Дразни ме повече хаоса на другите.Просто,защото аз не виждам техния ред там.Първото ми нещо,когато остана сама,а децата са примерно на лагер е да въдворя ред още първия ден.Навсякъде.И след това си се кефя на подреденото.Защото,колкото и да се опитвам в нас да е подредено с трима мъже и един котарак е просто невъзможно.И естествено,когато се приберат нищо не могат да си намерят...пък аз всичко съм наредила по места...Според мен!:))Сина ми,големия именно това беше казал,че му е по-лесно да си намира нещата в своя си хаос.Може би е прав?Виж положението излиза извън контрол,когато започна да откривам чорапи под леглото,обвивки от някакви вафли и чаши и чинии тук-там...Е това вече ме вбесява...Ама това е друга тема..
цитирай
13. zari - Забравила сте и друго, което предполагам го имате,
11.08.2007 11:11
а аз го намирам сладко!!!!-моя приятелка, Юлето, си изсипваше съдържанието на красивата си кожена чанта на цимента пред вратата на апартамента, за да си намери ключовете! Дали не сте го правила и Вие? Аз съм за интелигетнтия безпорядък-тези хора са ми много по-интерестни от организираните! Ето, че не сте сама!
цитирай
14. lemonpie - : )))
11.08.2007 11:15
Да не си помислите, че съм някаква завеяна шматка, която дори себе си не може да намери в собствения си хаос.
Винаги знам къде са парите, ключовете, телефона и цигарите. Запалката обаче я губя редовно. Себе си - никога.
цитирай
15. milenkata - аз съм завеяна шматка
11.08.2007 11:29
и доста често се загубвам из разни улички, но като пообиколя и попитам двама-трима къде съм, всичко си идва на мястото :) в дамската чанта няма само.. ред, zari :):)
цитирай
16. rogen - Хаос-а
11.08.2007 11:49
Знаех ,че ще видиш въпреки хаоса!
Не знаех дали ще реагираш в хаоса!
Ако -дали- не знаех как,но обръщението ми хареса определено!))))) средна позиция,удар в десетката! Мяу.
цитирай
17. gamina - хаоса
11.08.2007 11:54
Абсолютно моя хаос си е мой ред... колко по-лесно е да се намери някоя дрешка когато всички са на една купчинка някъде из гардероба! Доста по-удобно ми е отверката или някой друг инструмент, който се налага чат-пат да ползвам да се въргаля до компютъра, отколкото да го издирвам из разни чекмеджета.

А когато майка ми мине на гости настава пълен спек. Помня баща ми някога казваше: "Нищо не мога да си намеря, май майка ти е подреждала!" Подозирам че за неин ужас и аз и брат ми сме наследили хаоса от него :)
цитирай
18. pti - супер хаотични мисли ;)
11.08.2007 11:58
веднага да си разхвърляш
Ей, НА сега вместо да подреждам(както уж му е реда в почивния ден... кой го е измислил това??..) си чета най-хаотично и избирателно и дет се вика попадам на най-подредените мисли :)))
цитирай
19. lemonpie - @ pti
11.08.2007 12:07
Както винаги, видя скритата мисъл, т.е. подредени мисли за хаоса.
цитирай
20. dea72 - Хм...
11.08.2007 12:11
Хубав пост, лимонче :)
Обаче...щом знаеш винаги кое къде да намериш, всъщност си си самодостатъчно подредена :).
Най-често собствения ни ред е хаос за другите. И обратно. Хм...хаос...поредното относително понятие.
Кой казва, че е просто антоним на ред???

Усмивка :)
цитирай
21. darkanion - ъм
11.08.2007 12:13
не съм чел коментарите..
влизала ли си в блога на queenofchaos.blog.bg ? :) тя там е написала за собствената си теория а "Хаоса" - тоя, неподредения...
И аз там написах, че.. всичко ми е разхвърляно - и дрехи, и чекмеджетата на бюрото до мен, и даже папката ми (на комп) , ама тва е защото ме мързи.. Все някога ще си оправя папката.. и чекмеджето.. Ама няма как - глупостите се трупат..
и както каза - всеки си знае кое къде му е ;) затова не ми пречи нищо...
цитирай
22. melsun - Според мен...
11.08.2007 12:44
има връзка между вътрешния,душевния комфорт и реда около теб.Аз например,когато ми е свръх нервно и объркано се хващам като луда да подреждам около себе си.Хаосът предизвиква в мен още по-голям дискомфорт.Въдворявайки ред се успокоявам.Когато обаче ми е спокойно изобщо не ми пука какво е около мен дали е достатъчно подредено или не.Даже сама си сътворявам хаос...
Та при мен е според зависи...Нито съм педант,нито пък прекалено разпиляна...
цитирай
23. lilavka - ***
11.08.2007 14:31
Ние Близнаците сме си такива … :) Редът ни изнервя , прави нещата да изглеждат скучни и стерилни , а това на нас не ни се нрави и бързо ни омръзва, затова съзнателно или не ние променяме постоянно “малките” неща , така си създаваме конфорт , собствен уют и някакъв странен ред в който наистина успяваме да се ориентираме добре и най – смешното е , че се дразним наистина искрено когато някой дойте и разхвърля “Нашият си хаос”, започваме да се ориентираме трудно, ядосваме се, забравяме нещата които трябва да свършим и искаме да си върнем нашият подреден “ хаос “ , но във всеки един хаос съществува някакъв ред, който е трудно уловим …
Много усмивки … а и да не забравя … и в личните отношения и в семейството също е хубаво да има малко хаос, защото еднообразието, редът, скуката, монотонността, навика са убиец на чувства … така, че … всеки избира сам за себе си как да живее …
цитирай
24. buratino - Ура!!! Да живее хаоса!! Долу ред...
11.08.2007 14:36
Ура!!! Да живее хаоса!! Долу реда!!!
цитирай
25. estrella - Lemonpie:(
11.08.2007 15:06
За една звездичка, решила да сложи ред в прекрасния си хаос, постът ти е повече от пагубен:Р
цитирай
26. eldorado07 - :)
11.08.2007 17:27
Кафето без захар е по-истинско и по-здравословно!
цитирай
27. eldorado07 - :)
11.08.2007 17:27
Кафето без захар е по-истинско и по-здравословно!
цитирай
28. akasha85 - хаоса е висша форма на реда
11.08.2007 21:53
хаоса е първообраз и следствие......съгласна съм с теб,че личният хаос е за предпочитане пред чуждия ред! и аз си се ориентирам по-лесно в моя си хаос,които си има и моя логика,така че за мен не е хаос,а висша форма на подредба! :)
поздрави за твоя хаос и за смелостта да го отстояваш :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lemonpie
Категория: Други
Прочетен: 1576926
Постинги: 307
Коментари: 4097
Гласове: 30077