Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
31.08.2007 07:43 - Сериализация на илюзиите
Автор: lemonpie Категория: Други   
Прочетен: 2973 Коментари: 16 Гласове:
0



Навремето, когато бе  още жива, баба ми имаше навика да измърморва, че надали ще доживее края на "Дързост и красота" и горко съжаляваше, че няма да разбере какво ще се случи накрая. Тъй се и случи. Защото това не е обикновен сериал от 24 части, а измислен разказ за живота на група хора, които продължават дълго и упорито да живеят в телевизора и да забавляват народа години наред.

И ако бе само това, щеше да е добре. Нискобюджетно сапунено сериалче се прави лесно. Събираш група хора в една-две къщи (т.е. студия) и снимаш до безкрайност разговорите и движението между двете къщи. Номерът е да наситиш историята с малко драма, малко объркване, малко очакване и надежда. Детето се загубва, после се търси в безкрайна поредица от серии, минава от слух на слух и следа до следа за неговото намиране, после се намира, тръгва по пътя за вкъщи, обаче се сблъсква с нови перипетии. Майката страда през цялото време неудържимо и точно когато детето е на прага на дома, я отвличат и започваме да я търсим нея. Междувременно зрителят е обикнал всички добри толкова много, че няма търпение да получава следващата и следваща порция драма всеки ден.

Сериалите ще просперират винаги, защото копират ежедневието на хората, прибавят щипка драма, която никой не иска да има в живота си, солят с перипетии, които всички си представят как ще преодолеят и ни оставят да живеем в илюзорния свят на телевизора, задоволявайки изконната нужда на телевизионния зрител да съпреживява чуждите чувства и истории.

Дълбоко в себе си всеки от нас е воайор. И сериалите задоволяват именно тази необходимост. Получава се нещо средно между постоянен Биг Брадър и Сървайвър, т.е. постоянно голямото око следи какво се случва на любимите герои докато оцеляват в сърдечните си трепети. Историите винаги са елементарни, няма нищо трудно за смилане и разбиране. Героинята винаги е бременна през цялото време от един, а когато дойде обратът на сценария изненадващо се оказва, че виновникът е друг. Сериалите са успешен заместител на кученцата на домакините. Успешно потвърждение на илюзията, че има приятелство, любов, вярност...

Дори и пораснал, зрителят има нужда от ежедневна приказка, че независимо от трудностите, доброто в крайна сметка ще победи. Чисто промиване на мозъка.

А телевизията и сериалите си остават забавачката за големите деца, каквито са всички в наивността си.

Кога ли ще надрастнем илюзиите?



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. monologa - не казвай
31.08.2007 09:02
че си гледала ранния епизод по канал 1... Няма да ти повярвам.

Поздрав за казаното.

Илюзиите обаче не са като мечтите и никой от зрителите в действителност не мечтае да бъде на едно от местата на сапунените герои. Техният живот е само за в телевизора. Понякога съпреживяваме, понякога недоумяваме...Така е, когато в живота си страничен наблюдател. Отстрани всичко е различно и изглежда много лесно...

Аз отдаванаааа не гледам сапунени сериали...
цитирай
2. lemonpie - Хе,
31.08.2007 09:03
аз пък никога не съм гледала :)))
цитирай
3. sowhat - тя не гледа ,но знае
31.08.2007 09:15
лимон с ментални способности ,бе ,казвам ви :))))
здрасти диър .
цитирай
4. lemonpie - @ sowhat
31.08.2007 09:17
Аз съм всичколог, бре, това ми е работата :-Р
цитирай
5. sowhat - хихихи
31.08.2007 09:40
направи ми тогава статичстическият отчет за месеца ,пък аз ще позяпам некой сериал :))))))))))))))))
цитирай
6. lemonpie - Виж с`а
31.08.2007 09:46
Всичкологът трябва да знае да върши всичко, но не и да го върши :-Р
цитирай
7. sowhat - айде айде измъкна се пак
31.08.2007 10:07
по перваза :)
то се видя ,че няма да се образовам сериално ми ще си пиша простите статистики.
цитирай
8. svoboda64 - Да споделя...на границата на съня...пък то и в него
31.08.2007 11:36
едни сериали текат:))

От половин година и повече имам културна дъвка: "Влюбена в Берлин". Как немец може да направи рикански* сериал, не е истина:)))))) Но и тази дървена нация почна да се образова в човешките страсти:)))))) Значи има надежда за човечеството...

* рикански е неологизъм на мъжа ми за сапунките. Още от времето на "Робинята Изаура", "Черната перла" и други перлисти нанизи, които баба ми (лека й пръст) гледаше с огромно удоволствие всеки ден в определения час пред сурат-сандъчето:)))))

Весел ден на всички! (Соу, статистическият отчет е фасулска работа, макар и пипкава: затова го дават на Пепеляшките да си имат занимания, докато другите ходят по балове:))
цитирай
9. timmyd - Аз пък си мисля,
31.08.2007 11:36
че "любов, приятелство, вярност...." НЕ са илюзия, а си ги има. Нищо, че не гледам сапунени сериали :)
Хубав и усмихнат ден.
цитирай
10. ianiv - за бабите е ясно...
31.08.2007 14:03
жалко, но такъв е животът...
страх ме е, че АЗ няма да доживея края на Дързост и Красота...
цитирай
11. lemonpie - @ timmyd
31.08.2007 16:42
Може да не ти се вярва, но много неща са илюзии, които ние си въобразяваме, че са истински. Точно това е и целта на илюзията.
цитирай
12. lemonpie - @ ianiv
31.08.2007 16:42
Не ми казвай, че ти пука. Не си такъв човек :))
цитирай
13. timmyd - :)
31.08.2007 19:20
Важното е да има щастие по света.
цитирай
14. boyana - Защо да надрасваме илюзиите?ТА ...
01.09.2007 11:52
Защо да надрасваме илюзиите?ТА нали животът ни затова е цветен?Но тук е мястото да кажа,че не бива да прекаляваме с виртуалните връзки.И да си създаваме имагинерни образи...животът е реален
цитирай
15. lemonpie - @ boyana
01.09.2007 12:05
Трябва да търсим баланса. Толкова просто и трудно.
цитирай
16. jenseits - :)
02.09.2007 16:10
възможно е, но не всеки се увлича по тези сериали и ТВ предавания. Аз не следя нито Дързост и красота, нито Сървайвър, нито Биг Брадър, нито музикалните академии...умишлено не желая да ме влекат...
Като бях малка гледах Касандра и Вдовицата в бяло, ама като станах 7-8 клас започна да ми се струва по-интересно да се скитам по улиците...
Иначе си права, воайорската индустрия просперира, защото насърчава умишлено воайорските наклонности на хората. Също и чрез пресата - Стори, ОК, Хай клуб, Сензации, Шок, дъра-бъра... Но тези воайорски наклонности могат да се контролират, струва ми се. Зависи от културата на човек. Зависи как гледа на тези медийни похвати. Зависи какво означават за него, лично. Има хора, които много се вживяват, има други, които са ми казвали, че гледат реалита от психологична гледна точка...въобще, може много да се чопли тая тема.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lemonpie
Категория: Други
Прочетен: 1575073
Постинги: 307
Коментари: 4097
Гласове: 30077