Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
20.05.2007 16:02 - Движещата сила на омразата и завистта
Автор: lemonpie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2443 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 20.05.2007 17:17


Омразата и завистта са движещите сили на част от съвременните люде. Интересно е, че омразата и завистта – характеризирани като отрицателни черти у характера на човека – при живо, т.е. очи в очи, общуване, успяват да се прикрият под маската на възпитанието, благоприличие или нещо друго. 

По друг начин обаче стоят нещата онлайн. Скрит зад удобството и комфорта на онлайн анонимността, си проличава истинския човек - доколко е възпитан, интелигентен, тактичен, че дори и колко владее родния си език. А също и колко му липсват тези неща. А най-обичам да чета злобни коментари и изказвания, дават една прилична представа за комплексите на коментиращия. Ако се чудите от къде ми хрумна горното, то е от коментарите ТУК.

Та за омразата и завистта Плутарх казва:

„Омразата се заражда, щом някой си въобрази, че другият или просто е злонамерен, или е вреден за самия него. Понеже и тези, които се чувстват засегнати от неправда, обикновено намразват виновника; а онези, дето някога забелязваме като безчестни люде и злосторници, ги отхвърляме и понасяме с неприязън. А завиждат само на хора, към които е благоволна съдбата. Изглежда ето защо всяка завист е безкрайна. Подобно на болните очи, тя се уязвява от всичко бляскаво. Омразата винаги се ограничава с конкретна цел, според поводите, заради които се нахвърля… Страхът е коренът на омразата… а най-разпалено завиждаме на тези, чието съвършенство, изглежда, разцъфва.”

Та с оглед на горното, колкото повече ме плюят, мразят и ми завиждат, толкова по-добре се чувствам.

Имаше и една друга поговорка: "По-добре на хората в устата, отколкото в краката."

P.S. Посвещавам този пост на bbbbbbb, sekirata, turbo4 и на който още реши, че може да си извлече някаква поука от горното.

И песничка поздравче:





Тагове:   омразата,


Гласувай:
0



1. krasi7 - Майко мила!
20.05.2007 17:46
Благодаря, че ме светна за постинга с многото помия! Хвърляли са я с кофите един срещу друг.
Мамка му! Защо един спор не можем да проведем като хората, а все гледаме да си избиваме комплексите?! Честно ти казвам БЕСЕН съм на маршируващата простотия.
Ще изперкам и такъв пост ще им спретна, че ще ги накарам да си целуват петите без да се навеждат. :-)) Пък който иска да разбира, да разбира.
цитирай
2. lemonpie - Хихи,
20.05.2007 18:14
Краси, ще те помоля да ги снимаш и да ми ги пратиш, искам да гледам как го правят : ))))))
цитирай
3. krasi7 - :-))
20.05.2007 18:24
Скоро, скоро ще е! Така ще ги "снимам", както аз си знам, че ще ходят като ритнати кучки по задника. Аман бе, аман!
Ти си била тука заради еди кого си - ама това си е твоя работа. Нали така?
Есен пишела горе-долу добре - те първо да й прочетат книгата,тогава да я коментират!
И какви ли още не глупости!
Те да се пазят мен да не ме подгони козата, че за нула време ще им пренаредя керемидите. :-))
цитирай
4. lemonpie - :)))
20.05.2007 18:27
Това къде и за кого съм била тук, ме притеснява най-малко.
Всъщност не обичам да чувам квалификации от хора, които надали успяват да разберат и два реда от това, което пишат останалите.
А трябва да знаят, че керемидите са чупливи :-Рррр
цитирай
5. krasi7 - :-))
20.05.2007 18:36
Именно! Това са хора, на които главите им са кухи като водопроводни тръби! Диви и неориентирани са като кантонерски петел, който мисли влака за червей и тича да го кълве.
А всъщност има наистина много стойностни хора тук . Ама защо все изплуват л.....
А керемидите наистина са чупливи. :-Р
цитирай
6. brumbrumm - аз също не бях запозната с тези коментари
20.05.2007 19:23
и честно бях меко казано изумена.На толкова места съм го повтаряла като папагал...блогъл не трябва ли да /клиширано/ едно ,,хубаво място``?Не вярвам някой да пише,да твори,да показва снимки и.т.н с някакви лоши намерение,грозно е да се правят войни,караници,дразги.Все още не съм много наясно с лагерите,страните,позициите...историите...
никоя не съм да коментирам кой колко може и ,,аджеба`` добър творец ли е или не.Няма лоши творци,има различни.Всеки пише това,което му е на душата,ако на други не им харесва,просто да го отминат.Омразата ограничава хората в рамките на болестта злоба...заслепява,прави хората да оглупяват..защо блогът да се превръща в такова място?
цитирай
7. krasi7 - brumbrumm,
20.05.2007 19:50
Много си права! Наистина започват да се образуват подобни лагери. Но те са мъртвородени. Бързо ще бъдат туширани защото се ръководят не от конструктивност и обективност, а са седнали върху злобата и завистта и препуската в собствените си кухи кратуни. :-))
цитирай
8. lemonpie - Ceni,
20.05.2007 20:25
и това, което е останало, ме потресе достатъчно... Бях виждала "рогата" и на други места, и при себе си дори, но някой надскочиха очакванията ми. Аз отдавна съм им лепнала нужните етикетчета.
Все пак важното е на нас да ни е добре, а злобата ще си продължи да съществува.
цитирай
9. lemonpie - Бръм,
20.05.2007 20:26
някакви лагери винаги са съществували. И ще продължат, но това е блогосфера в крайна сметка, тук няма какво да делим. Никой не печели пари от блога си все пак.
Поздрави,
цитирай
10. brumbrumm - Да,именно
21.05.2007 17:17
понеже няма какво да се дели,не зная защо е целия панаир...
цитирай
11. анонимен - lol
11.06.2007 19:34
не го бях чел това досега . online бофлайн.
Говоря лично за себе си. Пиша това ,което ми хрумне на секундата. Може и да съм злобен ,не знам.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lemonpie
Категория: Други
Прочетен: 1575137
Постинги: 307
Коментари: 4097
Гласове: 30077