Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
14.04.2007 20:51 - Разходка край София - Обрадовски манастир
Автор: lemonpie Категория: Регионални   
Прочетен: 8379 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 14.04.2007 20:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Щеше да е жалко, ако в днешния слънчев и топъл пролетен ден, си бях останала в прашния център. След небрежно подхвърлена идея, поехме на бърза разходка в околностите на София.

Предложението бе за един манастир, в който не бях ходила, въпреки че е на две крачки от София. А не бях ходила, защото... ами и аз не знам.

Според легенда, разказвана от местни хора, манастирът е бил основан през късно Римско време по тези земи. По това време е представлявал внушителен комплекс с 40 параклиса, много манастирски сгради и имоти. Смята се, че е имало и римска баня, която е използвала топъл минерален извор.

Никой не знае колко дълго е просъществувал този манастир. След като е бил разрушен, само легендата е пазила спомена за манастира “св. Мина”. През 1927 г. селяни от Обрадовци, които разхождали добитъка си, видели, че животните започнали да изриват керемиди, тухли и други строителни материали на мястото на стария манастир. По-късно хора от селото решили да разровят останките по-надълбоко и намерили основите на стара църква. Открили олтара на църквата и до него малък кладенец, изграден от камъни. Смята се, че кладенчето е било аязмото на църквата. Всички са били убедени, че находката представлява част от манастира “св. Мина”, който според легенди се е намирал в тази част на Софийско поле. Мълвата за откриването на единствения манастир, посветен на св. Мина в България, пропътувала бързо и скоро към манастира започнали да се стичат хора от всички краища на страната като дали помощ за възстановяването на манастира. Още информация ТУК.

А иначе е много, много красиво и спокойно.

image

На входа

image

Това е параклиса, пред който е обявената за чудотворна икона

image

Новите сгради

image

Хм, това забравих какво е

image

Изглед от двора

А на връщане най-изненадващо заварих този другар в гнездото му:

image

А после, защото съм шматка, батерията на апарата умря. Пък и без това вече се връщахме обратно и нямаше почти нищо за снимане.

Разходката бе хубава и ме зареди с енергия. Запалих свещичка пред иконата, но нищо не си помислих наум, освен че трябва да сме здрави.


Тагове:   манастир,   край,   Обрадовски,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. fiona - Чудесна разходка!
14.04.2007 22:25
От снимките ти струи слънцето.
Ще го посетя някой ден. Толкова много съм слушала за него...
цитирай
2. tessy - и на мен ми харесват много снимките
14.04.2007 23:16
вероятно е едно чудесно място.
Поздрави...
цитирай
3. lemonpie - Мястото
14.04.2007 23:20
е наистина хубаво, прииска ми се да остана там да поспя - пеят птички, вятърът се заиграва в клоните на брезите и върбите... слънцето ме напича... приказчица...
Утре се надявам на нова приказка, която да покажа вечерта.

Поздрави,
цитирай
4. dragosakos - Страхотни снимки
15.04.2007 12:22
Страхотно е човек да намира време за разхода, пък дори и само из околностите на София. Аз лично не бях чувала за този манастир и ти благодаря за информацията, която си публикувала. Ще се постарая да го посетим.
цитирай
5. dragosakos - А входа
15.04.2007 12:22
много прилича на входа на манастира Св. Мина
цитирай
6. lemonpie - @ Dragosakos
16.04.2007 00:59
Точно това е манастира, пълното му име е Обрадовски манастир "Свети Великомъченик Мина". Мислех, че става ясно от текста.

Благодаря на всички за интереса,
цитирай
7. danistar - ммм...
16.04.2007 13:54
и аз искам там:)
цитирай
8. bonie - супер разходка
18.09.2007 13:39
попаднах случайно на постинга и много ми хареса разказа и снимките. Мисля, че и през есента може да разходим до там
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lemonpie
Категория: Други
Прочетен: 1577142
Постинги: 307
Коментари: 4097
Гласове: 30077